Manažérske rozhodovanie o tvorbe hodnoty pre vybrané zainteresované skupiny v podniku
Autor práce: Ing. Dana KušnírováŠkoliteľ: doc. Ing. Mária Ďurišová, PhD.
Dátum obhajoby: 22.8.2022
Študijný program: manažment
Oponent 1: prof. Ing. Anna Križanová, CSc.
Oponent 2: doc. Ing. Zdenko Stacho, PhD.
Slovenský abstrakt:
KUŠNÍROVÁ, Dana: Manažérske rozhodovanie o tvorbe hodnoty pre vybrané zainteresované
skupiny v podniku. [Dizertačná práca] – Žilinská univerzita v Žiline; Fakulta riadenia
a informatiky; Katedra makro a mikroekonomiky. – Školiteľ: doc. Ing. Mária Ďurišová, PhD.
– Stupeň odbornej kvalifikácie: Doktor filozofie (,,philosophiae doctor”, v skratke ,,PhD.”)
v odbore ekonómia a manažment, študijný program manažment, Žilina 2022. – 214 s.
Dizertačná práca sa zaoberá manažérskym rozhodovaním v procese tvorby hodnoty pre
vybrané zainteresované skupiny, ktorej záverom je vytvorenie procesného modelu
manažérskeho rozhodovania o tvorbe hodnoty pre vybrané zainteresované skupiny odberateľov
a dodávateľov. Základom práce sú teoretické poznatky z oblasti hodnotového manažmentu
a manažérskeho rozhodovania. Podporou dizertačnej práce sú aj výskumy týkajúce sa
odberateľsko-dodávateľských vzťahov a riadenia vzťahu so zainteresovanými skupinami. Prvá
časť práce je venovaná teórií, výskumom a pilotnej štúdii. Obsahom danej časti je aj definícia
manažérskych aktivít a ich náplne spolu s východiskovým modelom. Druhá časť práce sa
zaoberá identifikáciou problému, stanovením cieľa, výskumných otázok, definovaním hypotéz
a charakteristík postupu práce, výskumných metód a charakteru výskumu. Následne sa
dizertačná práca zaoberá výsledkami výskumu, na základe ktorých je možné v ďalšej časti
navrhnúť riešenie v podobe výsledného modelu procesu manažérskeho rozhodovania o tvorbe
hodnoty pre zainteresované skupiny odberateľov a dodávateľov. V záverečnej časti sú
priblížené teoretické a praktické prínosy.
Kľúčové slová:
Tvorba hodnoty, zainteresované skupiny, odberatelia, dodávatelia, indikátory tvorby hodnoty,
vnímanie hodnoty, proces tvorby hodnoty, meranie hodnoty.
Anglický abstrakt:
KUŠNÍROVÁ, Dana: Management decisions on value creation for selected stakeholders of the
company. [Dissertation Thesis] – University of Žilina in Žilina; Faculty of Management
Science and Informatics; Department of macro and microeconomics. – Tutor: doc. Ing. Mária
Ďurišová, PhD. – Qualification level: Doctor of Philosophy (,,philosophiae doctor”, ,,PhD.”) in
the field of study economics and management, study program management, Žilina 2022. – 214
pages.
The dissertation thesis deals with managerial decision-making in the value creation
process for selected stakeholders. The conclusion of the dissertation thesis is creating a value
creation model for selected stakeholders, which are buyers and suppliers. The work is based on
theoretical knowledge in value management and managerial decision-making. The dissertation
thesis is also supported by research on customer-supplier relationships and stakeholder
relationship management. The first part of the work is devoted to theory, research and studies.
The section's content also includes the definition of management activities and their content,
together with the initial model. The second part of the work deals with problem identification,
goal setting, research questions, defining hypotheses and characteristics of the work process,
research methods, and the nature of research. Subsequently, the dissertation thesis deals with
the results of the research. Based on this, it is possible in the next part to design a solution in
the form of the resulting model of the value creation process for selected stakeholders, which
are buyers and suppliers. In the final part, the theoretical and practical benefits are presented.
Keywords:
Value creation, Stakeholders, Buyers, Suppliers, Value creation indicators, Value perception,
Value creation process, Value measurement
Autoreferát dizertačnej práce
Text práce