Online reputačný manažment v cestovnom ruchu
Autor práce: Ing. Irina ĎaďováŠkoliteľ: prof. Mgr. Jakub Soviar, PhD.
Dátum obhajoby: 22.8.2022
Študijný program: manažment
Oponent 1: prof. Ing. Pavol Kráľ, PhD.
Oponent 2: doc. PhDr. Peter Dorčák, PhD.
Slovenský abstrakt:
ĎAĎOVÁ, Irina: Online reputačný manažment v cestovnom ruchu. [dizertačná práca]. Žilinská
univerzita v Žiline. Fakulta riadenia a informatiky; Katedra manažérskych teórií. Školiteľ: doc.
Mgr. Jakub Soviar, PhD. Stupeň odbornej kvalifikácie: doktor filozofie („philosophiae doctor“, v
skratke „PhD.“) v odbore Ekonómia a manažment. Žilina: FRI ŽU, 2022. – 191 s.
Cieľom tejto dizertačnej práce bolo na základe komplexného výskumu spoznať aktuálny
stav zákazníckej perspektívy vo vzťahu k online reputácií v cestovnom ruchu v Slovenskej
republike. Rovnako identifikovať hlavné vplyvy z externého prostredia online trhu, ktoré
vplývajú na reputáciu a rozhodovanie zákazníkov, ako aj možnosti ovplyvňovania formovania
online reputácie samotnými zákazníkmi. Na základe výsledkov výskumu navrhnúť
odporúčania pre efektívne riadenie online reputácie pre podniky s ponukou CR (predovšetkým
CK) s využitím online marketingových nástrojov. Práca pozostáva zo štyroch kapitol. Prvá
kapitola ponúka teoretickú báza k téme. Druhá kapitola sa zaoberá metodológiou a návrhom
a rozpracovaním metodologického aparátu. Tretia kapitola sa zaoberá najdôležitejšími
výsledkami výskumu k tejto práci. Posledná štvrtá kapitola zhŕňa zistenia a popisuje modelové
riešenie prax a otvára diskusiu k téme.
Dizertačná práca je tvorená 4 kapitolami, nachádza sa v nej 10 obrázkov, 30 tabuliek, 29
grafov a 5 príloh.
Kľúčové slová: online reputácia, online reputačný manažment, online marketing, online
cestovný ruch, online reputačný manažent v cestovnom ruchu
Anglický abstrakt:
DADOVA, Irina: Online reputation managment in tourism. [dissertation thesis]. University of
Žilina. Faculty of Management Science and Informatics; Department of Management Theories.
Tutor: assoc. prof. Jakub Soviar, Ph.D. Qualification level: doctor of Philosophy („philosophiae
doctor“, in abbreviation „PhD.“) in the field of Economics and management. Žilina: Faculty of
Management Science and Informatics, University of Žilina, 2022. – 191 p.
The aim of this dissertation thesis was to define the current state of the customer
perspective in relation to online reputation in tourism in the Slovak Republic on the basis of
comprehensive research. Also to identify the main influence from the external environment of
the online market, which affects the online reputation and decision-making of travelers, as well
as the possibilities of influencing the formation of online reputation by travelers themselves.
Based on the research results, propose recommendations for effective online reputation
management for companies offering services in the tourism industry (especially travel agencies)
by applying online marketing tools. The work consists of four chapters. The first chapter offers
a theoretical basis for the topic. The second chapter deals with methodology and describes the
design and the development of methodological apparatus. The third chapter analyzes the most
important research results. The last fourth chapter summarizes the findings and describes the
model solution for business practice and opens a discussion on the topic.
Dissertation thesis consists of 4 chapters and includes 10 pictures, 30 tables, 29 charts
and 5 attachments.
Key words: online reputation, online reputation management, online marketing, e-tourism,
online reputation management in tourism.
Autoreferát dizertačnej práce
Text práce