Operatívne riadenie železničnej dopravy využitím strojového učenia
Autor práce: Ing. Tomáš KelloŠkoliteľ: doc. Ing. Emil Kršák, PhD.
Dátum obhajoby: 18.8.2021
Študijný program: aplikovaná informatika
Oponent 1: prof. Ing. Karel Šotek, CSc.
Oponent 2: Ing. Vlastimil Polach, Ph.D.
Slovenský abstrakt:
Kello, Tomáš: Operatívne riadenie železničnej dopravy využitím strojového učenia. [Dizertačná
práca]. – Žilinská univerzita v Žiline. Fakulta riadenia a informatiky; Katedra softvérových
technológii. – Školiteľ: doc. Ing. Emil Kršák PhD. – Stupeň odbornej kvalifikácie:
doktorandský. – Žilina: FRI UNIZA, 2021. Počet strán 125
Dizertačná práca sa zaoberá problémom predikcie jazdnej doby vlakovej súpravy.
Matematický model plánovanej jazdnej doby dosahuje úspešnosť 85,61% K predikcii sme
využili 5 ročné záznamy o premávke železničnej dopravy. Pomocou umelej inteligencie a
vstupných dát sme natrénovali model, ďalej sme úspešnosť zlepšovali pomocou selekcie dát a
nastavovaním parametrov učiaceho algoritmu. Výsledná predikcia skutočnej jazdnej doby
dosiahla úspešnosť až 94,38%. Reprezentuje to zlepšenie o 8,77%.
Kľúčové slová: Strojové učenie, Predikcia jazdnej doby vlakovej súpravy, Tensor Flow,
ML.NET
Anglický abstrakt:
Kello, Tomáš: Railway traffic management using machine learning. [Doctoral thesis]. –
University of Žilina. Faculty of management science and informatics; Department of software
technologies. – Supervisor: doc. Ing. Emil Kršák PhD. – Professional qualification level: PhD.
– Žilina: FRI UNIZA, 2021. Page count: 125
Topic of this work is based on prediction train driving time. Mathematical model has
success rate of 85,61%. We used train driving records of 5 years interval for machine learning
algorithm. To improve our success rate, we combine machine learning with selection of data
and modifying training parameters. Our final prediction gets 94,38% success rate. This
represents improvement of 8,77%.
Key words: Machine learning, Prediction of train driving time, Tensor Flow, ML.NET
Autoreferát dizertačnej práce
Text práce