Problémy trasovania v rozsiahlych dopravných sietach
Autor práce: Ing. Tomáš MajerŠkoliteľ: doc. RNDr. Stanislav Palúch, CSc.
Dátum obhajoby: 27.8.2013
Študijný program: 9.2.9 Aplikovaná informatika
Oponent 1: prof. RNDr. Ján Černý, Dr.Sc. Dr.hc.
Oponent 2: prof. Ing. Karol Matiaško, PhD.
Oponent 3: doc. Mgr. Juraj Pekár, PhD.
Slovenský abstrakt:
Predkladaná dizertačná práca sa zaoberá problémami trasovania v rozsiahlej
dopravnej sieti. Cieľom práce je implementovať, porovnať a vyhodnotiť
rôzne známe algoritmy na hľadanie najkratšej cesty a ich variácie a navrhnúť
vlastný rýchly algoritmus na nájdenie najkratšieho prípustného sledu v orientovanom
grafe. Prípustný sled je taký sled (trasa v dopravnej sieti), ktorý
rešpektuje dodatočné podmienky v modelovanej realite – zakázané manévre
(odbočenia, otočenia) v dopravnej sieti.
Klúčové slová: dopravná sieť, orientovaný graf, najkratšia cesta, zakázaný
manéver
Anglický abstrakt:
This thesis deals with the shortest path problems in extensive transport
network. One of the objectives of this work is to implement, compare and
summarize well known shortest path algorithms and their modifications. The
main focus is to design a fast algorithm for finding the feasible shortest trail
in a directed graph. Feasible trail is such a route in transport network, which
respects the additional terms in the modeled reality – prohibited maneuvers
(e.g. left-turn, U-turn) in the transport network.
Keywords: transport network, directed graph, shortest path, prohibited
meneuver
Autoreferát dizertačnej práce