Stratégia riadenia vybraných zainteresovaných skupín športovej organizácie
Autor práce: Ing. Pavol BoškoŠkoliteľ: doc. Ing. Michal Varmus, PhD.
Dátum obhajoby: 19.8.2024
Študijný program: manažment
Oponent 1: prof. Ing. Josef Vodák, PhD.
Oponent 2: doc. Ing. Janka Táborecká, PhD.
Slovenský abstrakt:
Táto dizertačná práca sa zaoberá problematikami v oblasti športového manažmentu so
zameraním na strategické riadenie športových klubov. Cieľom práce je vytvoriť
strategický model opisujúci strategické riadenie vybraných kľúčových zainteresovaných
strán. Práca sa zameriava na trojicu kľúčových zainteresovaných skupín – fanúšikov,
médiá a členskú základňu (primárne športovcov) v kontexte riadenia športových klubov.
Práca rozoberá aj súvisiace témy, ako vplyv sociálnej krízy spôsobenej pandémiou
COVID-19 na manažment klubov, manažment sociálnych sietí, a pod.. S využitím
výskumných metód ako sú analýza literatúry, prípadové štúdie, analýza najlepšej praxe,
dátová analýza a dotazníkový prieskum sa autor snaží naplniť cieľ práce. Dizertačná
práca je štruktúrovaná do teoretickej časti s popisom súčasného stavu, výskumnej časti
a
časti zahŕňajúcej výstupný model a odporúčania. Výskumná časť zahŕňa
predvýskumnú časť s analýzou Twitteru a primárny výskum, ktorý sa delí na exploratívnu
a experimentálnu časť (dátová analýza dát z Google Trends, Slovenského futbalového
zväzu, makroekonomických ukazovateľov), empirickú analýzu (prípadové štúdie,
sekundárne dotazníkové dáta) a dotazníkový prieskum (vykonaný vo vlastnej réžií so
zameraním na udržateľnosť športového klubu). Výstupom je komplexný model stratégie
riadenia športového klubu, ktorý syntetizuje poznatky zhromaždené v dizertačnej práci)
a odporúčania pre riadenie zainteresovaných strán, ktoré autor diskutuje taktiež v
kontexte prínosov a obmedzení dizertačnej práce.
Kľúčové slová: športový klub, stratégia riadenia, fanúšikovia, médiá, členská základňa
Anglický abstrakt:
This dissertation thesis deals with issues in the field of sports management with a focus
on the strategic management of sports clubs. The aim of the thesis is to create a strategic
model describing the strategic management of selected key stakeholders. The work
focuses on three key stakeholders – fans, media, and members (primarily athletes) in
the context of sports club management. The research deals with related issues, such as
the impact of the social crisis caused by the COVID-19 pandemic on the management
of clubs, the management of social networks, etc.. Using research methods such as
theoretical analysis, literature analysis, case studies, empirical analysis, data analysis
and questionnaire research, the author attempts to fulfil the aim of the dissertation thesis.
The dissertation is structured into theoretical part with a description of the current state
of environment (as-is), a research part and a part including the complex output model
and recommendations. The research part includes a pre-research part including Twitter
analysis and primary research, which is divided into an exploratory and experimental part
(data analysis of data from Google Trends, Slovak Football Association, macroeconomic
indicators), empirical analysis (case studies, secondary questionnaire data) and
questionnaire survey (representing primary data with a focus on the sustainability of the
sports club). The output of the thesis is represented by a complex model of sports club
management strategy, which synthesizes the knowledge gathered in the dissertation)
and recommendations for stakeholder management, which the author also discusses in
the context of the benefits and limitations of the dissertation.
Keywords: sports club, management strategy, fans, media, members
Autoreferát dizertačnej práce
Text práce