Editor povrchov v trojrozmernom priestore
Garant: Ing. Michal Varga, PhD.
Učitelia: Ing. Michal Varga, PhD.
Počet študentov: 1 - 3
Práca s 3D povrchmi nachádza uplatnenie v rôznych oblastiach, napr. v 3D tlači či modelovaní infraštruktúry simulačných modelov. Predpokladom na takúto prácu je aplikácia, ktorá používateľom umožňuje manipuláciu s takýmto povrchom, vykonanie úprav a exportovanie pre potreby ďalšej práce s ním. Cieľom projektu je navrhnúť a implementovať aplikáciu umožňujúcu používateľsky prívetivé editovanie povrchu v trojrozmernom priestore so zreteľom na import a export výsledného modelu z a do rôznych súborových formátov vhodných pre uchovávanie 3D modelov.
Editor bude umožňovať:
- Jednoducho a intuitívne pracovať v grafickom používateľskom rozhraní.
- Pracovať v jednotlivých módoch uspôsobených pre typickú prácu s rôznymi povrchmi (teda prispôsobiť paletu nástrojov a spôsob práce v módoch napr. pre 3D tlač, editáciu simulačnej infraštruktúry alebo úpravu 3D objektu).
- Načítať podklady povrchu z rôznych zdrojov podľa charakteru zvoleného módu.
- Umožniť vizualizáciu povrchu a prezentovanie informácií o ňom.
Projekt bude vyvíjaný v jazyku C++. Dôležitou súčasťou bude zameranie sa na modulárnosť, jednoduchú rozšíriteľnosť a na jednoduchú výmenu použitých technológií v budúcnosti. V rámci projektu sa predpokladajú nasledovné činnosti:
- Oboznámenie sa s existujúcimi riešeniami, špecifikácia požiadaviek pre rôzne módy na základe analýzy, návrh a implementácia módov s ohľadom na jednoduché zaregistrovanie ďalšieho módu v budúcnosti.
- Oboznámenie sa so štruktúrami umožňujúcimi efektívne reprezentovať 3D povrchy a ich implementácia.
- Štúdium technológií umožňujúcich vykresľovanie a návrh aplikácie s ohľadom na potenciálnu výmenu takejto technológie v budúcnosti. V prvej fáze sa predpokladá využitie technológie OpenGL.
- Návrh a implementácia systému pre import a export modelov povrchov z/do rôznych formátov.
Repozitár s editorom bude verejne dostupný. Predpokladá sa tiež vytvorenie a zverejnenie jednoduchej používateľskej a programátorskej dokumentácie.
Mám záujem o projekt