Zelené a udržateľné nákupné správanie: Skúmanie nákupného správania spotrebiteľov na trhu so zelenými a ekologickými produktami (2024)
Garant: Ing. Lukáš Falát, PhD.
Učitelia: Ing. Lukáš Falát, PhD.
Počet študentov: 2 - 4
Motivácia:
Zelené nákupné správanie, tiež nazývané ekologické alebo udržateľné nákupné správanie, je postoj a konanie spotrebiteľov, ktorí pri výbere produktov a služieb berú do úvahy ich environmentálny vplyv a snažia sa minimalizovať negatívny dosah na životné prostredie. Toto správanie zahŕňa preferenciu produktov a značiek, ktoré sú šetrné k prírode, eticky vyrobené a/alebo majú menší ekologický odtlačok. Cieľom zeleného nákupného správania je prispievať k ochrane prírody a životného prostredia.
Motiváciou pre tento projekt je stále väčší dôraz na udržateľnosť a environmentálne otázky medzi spotrebiteľmi, najmä medzi mladými ľuďmi. Existuje záujem o produkty a služby, ktoré majú menší ekologický odtlačok, a rastúci dopyt po zelených a ekologických alternatívach. Tento projekt sa snaží porozumieť nákupnému správaniu spotrebiteľov v tejto oblasti a identifikovať faktory ovplyvňujúce ich rozhodnutia.
Cieľ výskumu: Cieľom tohto projektu je získať pohľad do nákupného správania spotrebiteľov na trhu so zelenými a ekologickými produktami. Konkrétne sa jedná o nasledovné:
- Identifikovať faktory, ktoré ovplyvňujú rozhodnutia spotrebiteľov pri výbere zelených a ekologických produktov a posúdiť vplyv rôznych informačných zdrojov, vrátane reklamy, sociálnych médií a odporúčaní od priateľov a rodiny na nákupné rozhodnutia.
Úlohy výskumu: V rámci projektu "Zelené a udržateľné nákupné správanie" sa bude jednať o vykonanie nasledujúcich úloh:
- Analýza súčasného stavu a vedeckej literatúry: štúdium, analýza a syntéza poznatkov na tému spotrebiteľské správanie a spotrebiteľské správanie v zelenom kontexte.
- Tvorba dotazníka a zhromaždenie dát : Vytvorenie dotazníka na zhromaždenie údajov o nákupnom správaní spotrebiteľov, ich preferenciách a postojoch k zeleným a ekologickým produktom.
- Analýza dát: Analyzovať zhromaždené dáta, vrátane štatistických analýz a tvorby grafov na identifikáciu vzorov a tendencií.
- Analyzovať vplyv informačných zdrojov: Preskúmať, aký vplyv majú rôzne informačné zdroje na nákupné správanie, ako sú sociálne médiá, reklama a odporúčania.
- Záver a odporúčania: Vypracovanie záverov a odporúčaní pre podniky a značky, ako lepšie oslovovať spotrebiteľov v oblasti zelených a ekologických produktov.
Výsledkom projektu bude:
- Semester 1: vykonaná analýza súčasného stavu a vedeckej literatúry na uvedenú tému
- Semester 2: Tvorba dotazníka, zber dát, analýza údajov
- Semester 3: Analýza údajov, vypracovanie dokumentu, ktorý bude sumarizovať hlavné zistenia z vykonaných analýz a dotazníka a navrhne odporúčania, ako lepšie a efektívnejšie oslovovať spotrebiteľov
Zdroje:
- zahraničná a domáca vedecká literatúra;
- internetové zdrojeMám záujem o projekt